0-4 jarigen

Opleiding Baby’s in de kinderopvang (IKK)

Zo belangrijk ben jij voor de baby’s op jouw groep.
De verzorging en stimulering tijdens de eerste 1000 dagen hebben grote impact op de ontwikkeling, het gedrag, het leervermogen, de gezondheid en het welzijn van een kind. Deze impact is zelfs nog merkbaar wanneer de baby volwassen is. Daarom is de kwaliteit van jouw handelen zo belangrijk. Je hebt veel invloed op de rest van het leven van de baby. Bijzonder toch?

Je gaat in deze opleiding kennis opdoen of opfrissen en we inspireren je om met die nieuwe kennis je vaardigheden tijdens je werk op de kinderopvang te vergroten. Aan het eind van deze opleiding ben jij specialist in het werken met baby’s.  Deze opleiding voldoet aan de IKK-eisen en is bedoeld voor pedagogisch medewerkers die al met baby’s werken.

Opleiding Baby’s in de kinderopvang (IKK) Meer lezen »

Opleiding Baby’s in de kinderopvang – voor als je (nog) niet met baby’s werkt (IKK)

Investeer in flexibele inzetbaarheid van personeel! Laat stagiaires of (BSO-)medewerkers die nu niet werkzaam zijn op een babygroep deze online opleiding volgen, zodat ook zij voldoen aan de IKK-eis. Deze opleiding is speciaal gemaakt voor iedereen die wil leren om met baby’s te werken in de kinderopvang en die dat op dit moment nog niet doet.

De opleiding is een aanvulling op het geldige diploma waarmee de deelnemer nu op de groep staat. Deze versie is goedgekeurd door het FCB en deelnemers ontvangen het certificaat “Baby’s in de kinderopvang”.

Opleiding Baby’s in de kinderopvang – voor als je (nog) niet met baby’s werkt (IKK) Meer lezen »

Opleiding Babies in daycare (IKK)

In het kort Native English? Do you speak Dutch, but prefer to learn in English? Then this version of the e-learning ‘Babies in daycare’ is the right fit for you! ‘Babies in daycare’ is a translation of the Dutch version of the e-learning ‘Baby’s in de kinderopvang’. It is IKK-certified. The theory and practical assignments

Opleiding Babies in daycare (IKK) Meer lezen »

E-learning Interactievaardigheden in de kinderopvang (0-4 jaar)

In het kort Weet jij hoe belangrijk jouw omgang met de kinderen is voor hun ontwikkeling? De interactievaardigheden zijn de 6 belangrijkste vaardigheden die jij inzet in de omgang met de kinderen op jouw groep. Met kennis over de interactievaardigheden kan je de kinderen beter ondersteunen en stimuleren. Dat heeft een positieve invloed op de ontwikkeling

E-learning Interactievaardigheden in de kinderopvang (0-4 jaar) Meer lezen »

E-learning VE in de kinderopvang

Werken met peuters in de voorschoolse educatie (VE). In deze e-learning leer je de basis van het werken in de VE. Je ontdekt meer over peuters: wie zijn ze eigenlijk? Welke ontwikkeling maken ze door? En hoe leren ze het beste? Je leert vervolgens hoe je jouw aanbod hierop aansluit met activiteiten, spel(materiaal) en de inrichting van de ruimte. Daar profiteren alle peuters van!

E-learning VE in de kinderopvang Meer lezen »

VE Borging – Interactief voorlezen

VE-borgingsbijeenkomst Interactief voorlezen Interactief voorlezen is een krachtig middel voor de taalontwikkeling van peuters. De deelnemers leren wat interactief voorlezen inhoudt en waarom het van toegevoegde waarde is voor het stimuleren van de ontwikkeling. Ze ontdekken hoe ze peuters actief kunnen betrekken bij een verhaal door middel van vragen en discussies. Dit draagt bij aan

VE Borging – Interactief voorlezen Meer lezen »

VE Borging – Tijd voor spel

VE-borgingsbijeenkomst Tijd voor spel Spelen is de motor van de ontwikkeling van kinderen; het helpt hen onder andere om de wereld te ontdekken, sociale vaardigheden te ontwikkelen en problemen op te lossen. Tijdens de bijeenkomst leren de deelnemers op een activerende wijze waarom spel zo belangrijk is en hoe zij dit kunnen ondersteunen. Zo gaan

VE Borging – Tijd voor spel Meer lezen »

VVE-training Startblokken

Startblokken is het spel georiënteerd totaalprogramma voor kinderen van 0 tot 8 jaar. Het leert pedagogisch medewerkers een werkwijze aan om betekenisvolle spelactiviteiten te ontwerpen afgestemd op de interesse, enthousiasme en actieve betrokkenheid van kinderen. Dit zijn ook de voorwaarden voor een continue ontwikkeling van jonge kinderen. Spelontwikkeling is het uitgangspunt en er wordt gewerkt met de 3B’s: betekenisvolle activiteiten, een bemiddelende rol van de volwassenen en brede ontwikkeling. De pm’er leert aan te sluiten bij wat ze de kinderen ziet doen en hoort zeggen. Aan de hand van deze observaties ontwerpt en bereidt zij activiteiten voor, die ze vervolgens uitvoert op de groep.

VVE-training Startblokken Meer lezen »